Kandia ja välillä myös muuta

Lähetin 10.8 supervisorille ne pari sivua teoriaa, jotka olin siihen mennessä saanut kasaan. Palautteen saamisessa kesti kuitenkin jonkin aikaa, joten ehdin itsenäisesti työstää kandia eteenpäin. Kun supervisorin palaute sitten saapui, huomasin hänen huolenaiheiden liittyvän juuri niihin asioihin, jotka olin kandia edistäessäni käynyt läpi. Jes! Olin edelläkävijä.

Kandin aiheessa mun on kuitenkin tarkemmin pysyttävä, joten nyt viimeistelen teorian niiltä osin, mitä olin itse ajatellut, ja kirjoitan sen jälkeen liittymävalintaan liittyvästä teoriasta aiheet yhdeksi omaksi kappaleeksi. Mun täytyy myös sijoitella asioita fiksummin eri kappaleiden alle.

Kandiin on välillä hyvä ottaa etäisyyttä. Mitään hyötyä ei ole siitä, että tuijottaa vaan ruutua, eikä pääse asiassa eteenpäin. Ainakin mun kohdalla on parempi tehdä ensin ajatustyötä rauhassa, ja sen jälkeen työstää se tekstiksi koneelle.

Mulle tarjoutui sopivasti tän viikon alkuun tilaisuus olla vähän muualla. Sillon kesäkuussa ajoin sieltä Mersulla kotiin. Tällä kertaa ajoin sen Mersun takaisin sinne.

”Asiakaspalvelu hei, kuinka voin auttaa?”

”Hei ku mun tääl kämpässä ei näy TV:stä kanavat, niin mitä mun pitäis tehä?”

”Sun pitää siihen liittyen olla siihen operaattoriin yhteydessä.”

”Aa okei. Tehdään niin. Heippa.”

”Kiitos soitostasi. Hyvää päivänjatkoa”

”Samoin. Hei hei.”

*puhelu loppuu*

”Siis. ’Sun pitää siihen liittyen olla siihen operaattoriin yhteydessä.’ Mä oon kuulkaa sellasessa yhteydessä yhteen ”siihen operaattorin” ettei ne tiiäkkään.”

”Haha!”

Tällä viikolla kasasin kirjoituspöydän. Avattuani paketin luin fiksuna poikana ensin ohjeet. Niiden ekalla sivulla odotti äijä, joka näytti surulliselta ilman ristipääruuvaria, talttapääruuvaria sekä vasaraa, ja hurjan onnelliselta näiden kanssa.

Eli kauppaan.

Kaupassa totesimme, että ruuvareita on eri kokoisia. Ei meillä tietenkään ollut malliruuvia mukana, joten mä päätin soittaa sinne huonekalufirmaan kysyäkseni minkä kokoisella ruuvarilla pärjään. Jonotuksessa kesti, ja selvitimme asian sillävälin toista kautta. Ruuvarit maksoivat yhteensä neljä euroa ja se vasara oli viisi euroa. Niillä saisin sitten kirjoityspöydän kasattua.

”Meidän ensimmäinen yhteinen hankinta on vasara.”

Ohjeet esiin ja hommiin. En kuitenkaan ollut yhtä onnellinen ohjeiden äijän kanssa vasarasta enkä varsinkaan ruuvareiden kanssa työskentelystä.

”Siis jos tää ei nyt näin meinaa onnistua, niin mä soitan uudestaan sinne firmaan, ja tällä kertaa mä odotan että ne vastaa.”

Sain lopulta pöydän kasaan. Se pääsikin heti hyvään käyttöön täyttyen välittömästi erinäistä opiskelutarvikkeista. Mä palkitsin sillä välin itseni Peronilla.

Status report 20.8.2015 22:30

Johdantoa on päivitetty
Kasassa on nyt kahdeksan sivua teoriaa. (Ohjeistus tähän on 10-15 sivua.) Kohdat 1.1 Factors influencing brand choice sekä 1.3 How network effects affect consumer choice ovat tätä myöten valmiit. Vaihdoin kohdan 1.2 Brand choice as a process otsikkoa, ja se on nyt Consideration set as an integral part of brand choice process.
Lähdeluettelossa on 54 lähdettä.

Mulla on tällä hetkellä vahva fiilis siitä, että tiedän mitä oon tekemässä, ja että pääsen ensi viikolla työstämään kandiin mun omaa tutkimusta.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ei mikään perinteinen matkablogiräpätys

Perfect house with rose red doors

Suomalainen mies, joka puhuu.