Kirjoitin tarinan

Yläasteella yksi kaveri luki kirjaa, jonka tekstissä kirjailija kertoi olevansa taiteilija, jolla on oikeus kirjoittaa ihan mitä ikinä haluaa:

Sivukaupalla pelkkää örniörniörniörniörniörniörniä.

Mä arvostan tollasta. Hassu kaveri.

--

Mä tykkään kirjottaa (biisin)sanoja. Rakennan yleensä jonkun tarinan, jonka kerron oman tyylisenä runona. Yleensä ne kumpuaa jostain oman elämän tapahtumista.

Nyt mä oon se taiteilija, jolla on oikeus kirjoittaa mitä ikinä haluaa. Älä huoli, en kirjoittanut örniä. Enkä edes omasta elämästäni. 

Mä kirjoitin tarinan.

--

Hän toivoo, että toinen itse tajuaa. Ois vaan niin helppoo, kun ei joutuisi itse tätä sanomaan.  ”Mutta eihän se koskaan mitään tule tajuamaan.” Tämä ajatus mieltä painaa, mutta tää viesti täytyy kirjoittaa:

”Moi. En halua sinulle mitään pahaa. Äh en tiedä, kai mä haluan omaa aikaa. En tunne enää samoin, vaikka vasta toisin sulle sanoin. Oot aivan mahtava ihminen, sinä varmasti löydät rakkauden. En vain sovi sinulle, etkä sinä minulle. Tämä ei ole kummallekaan hyväksi, joten on aika sanoa hyvästi.”

Mutta se viesti puhelimeen jää.

Ja hiljaisuus huutaa:

Hyvää loppuelämää.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ei mikään perinteinen matkablogiräpätys

Perfect house with rose red doors

Suomalainen mies, joka puhuu.