Kesäloma yllätti autoilijan

Olin sopinut 8.6-28.6 pidettävän lomani ajaksi pari reissua. Vaasa ja Lahti oli päivämäärien puolesta lyöty lukkoon. Vaasa ensin, sitten synttärit ja juhannus, ja vikalla lomaviikolla Lahti. Ihan mukava setti oli tiedossa.

Muistan kuinka tokana lomapäivänä tuli oltua vähän levoton ja ihmeissään, kun tekemistä ei tuntunut millään riittävän. Vähän sama homma kuin viime lomalla, kun alkuun tuntui siltä, että nyt pitää sinkoilla paikasta toiseen ja kokoajan pitää tehdä jotain. Lepo ilmeisesti alkoi jo siinä vaiheessa tehdä tehtäväänsä. Tai jotain. Tylsää mulla ainakin oli.

”Mua voi pyytää vaikka kävelylle tai kahville”

”No mä mietin, että uskaltaisinkohan mä pyytää”

”No uskaltaisit”

12.6 pääsin sitten hurauttamaan hybridilläni Vaasaan, jossa vietimme kaverin kanssa äärimmäisen vaasalaisen viikonlopun. Käytiin Fondiksessa syömässä, Strampenin terdellä juotiin vaasalaista olutta, hienolla laivalla käytiin ottamassa yhet, myöhemmin Fonassa tilattiin vaasalalaista giniä GT:hen ja lopulta syötiin baarin jälkeen kevätrullia. Mistään en siis jäänyt paitsi. Sää oli koko reissun ajan kuin morsian. Hyvä Vaasa, niin sitä pitää. (Suomi muuten hävis ton reissun aikana Unkarille futiksessa. Uhosin ennen peliä auttavani Suomea vetämällä pitkävetoon Unkari tai tasan, mutta se jäi laittamatta. Sori.)

14.6 lähettiin sitten tän kaverin kanssa yhtä matkaa etelää kohti. Hänet tiputin vanhemmilleen ja siitä ajelin ittekseni Tuusulaan.

”Mitä tota jos mä lähtisinki sun mukaan sinne?”

”Joo tuu vaan”

”Siistii!”

--

”Miten sä tiesit vastaa noin nopeesti?”

”No olin mäkin sitä miettiny”

15.6 löysin itteni valkoviinilasin ääreltä junasta matkalla Lappeenrantaan. Silloin tuli ihan järkyttävän karsea junajumppa kuulutus, jossa ilmeisesti joku Putous-hahmo pyysi kovaan ääneen matkustajia junajumppaamaan. 100% matkustajista joko sanoi sen ääneen tai vähintään näytti tältä: ”Siis mitä vittua?”

Lappeella näin tosi hienoja hiekkaveistoksia! Ikuistin siisteimmät: Iron Man ja Jokeri. Batman ja Darth Vader. Ne oli makeita!

17.6 ajoin sieltä Mersulla kotiin.

”Mä voin leipoo sulle kakun synttärilahjaksi. Millasen sä haluut?”

”Joo! Sellasen täytekakun mis on kermavaahtoo ja mansikoita”

”Ai sellanen tavallinen?”

”Nii”

”Ei semmosta. Mä teen vähän eritavalla”

”Tee vaan”

18.6 täytin vuosia. Sain lahjaksi ihan mielettömän hyvän kakun. Äiti kerto, ettei osais tehä yhtä hyvää. Faija puolestaan unohti antaa lahjan mulle. Kolme tuntia sitä kuumottelin, kunnes homma selvisi. ”Oho!” Faija tietty paikkas seuraavana päivänä.

19.6 oli juhannusaatto. Kaverille juomaan kaljaa ja saunomaan. Kuunneltiin Spotifysta lomalla viimeinkin listaa ja skipattiin kaikki Cheekin biisit.

21.6 piti mennä Huilin terdelle, mutta se oli kiinni. Mentii sitten Uunon terdelle. Join siellä alkoholittoman Nikolain.

23.6

”Mennää pesee sun auto”

”Mennää! Haetaan sulle skumppa niin voit juoda skumppaa autopesussa. Kukaan ei varmasti oo juonu skumppaa autopesussa. Mieti mitkä vaahtobileet”

24.6 junalla Lahteen. Kerroin autopesusta kaverille. Mistä sä ees sait tollasen idean. En tiiä. Se vaan tuli. Tehtiin aivan varmasti historiaa.

Rillossa oli Lahtireissuna karkkipäivät. Tultiin aamuneljän jälkeen nukkumaan.

26.6 sain uuden läppärin. Kello 21.00 äiti halusi sisustaa mun huoneen uudestaan. (Perjantaina yheksältä, c’mon?) Iskä komppas äitiä. No, sen jälkeen mun huone ei oo enää näyttäny varastolta.

”Parempi.”

”Parempi.”

28.6 Sain Zlatanin loppuun. Se oli ihan todella hyvä kirja. Illemmalla käytiin nelistään viettämässä lomanpäättäjäiset Huilissa. Porukat oli autolla. Me jäätiin kahdestaan nauttimaan hyvästä säästä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ei mikään perinteinen matkablogiräpätys

Perfect house with rose red doors

Suomalainen mies, joka puhuu.