Kesäloma

Elokuun 1. 2014 kello 18.00 alkoi mun elämäni ensimmäinen kuukauden mittainen kesäloma. Aiemmat lomat olivat aina olleet pari viikkoa pitkiä, joten tätä hetkeä olin odottanut kuin kuuta nousevaa. Ah, vapaus tuntui hyvältä, mutta huomasin edelleen olevani henkisesti kiireinen. Kaikkea piti ehtiä tekemään. Piti käydä siellä ja pitä käydä täällä ja iltaisin oli kiire päästä kaljalle. Ehkä tuleva ulkomaanmatka myös jännitti. Nyt kun vertaan tähän olotilaan, ei minulla ole enää kiire eikä hoppu. Lomaa on vielä loppuviikko jäljellä, mutta olen jo täysin asennoitunut palaamaan töihin ja ajatus töihin palaamisesta tuntuu jopa ihan mukavalta. Kauas on kaikonnut heinäkuun stressit ja se on hieno homma se. Isoin rooli tässä on tuolla meidän 12 päiväisellä reissulla USA:an.

Tiistaina elokuun 12. 2014 kello 04.15 soi herätyskello. Olin laittanut herätyskelloon tekstin: Herää, lähetään Losiin. Jep, se hymyilytti aamulla. Taksi saapui 5.20 ja heitti meidät kentälle. Lensimme Lontoon Heathrown kautta LAX:n kentälle ja saimme autovuokraamosta allemme GMC Yukonin. Erinomainen auto muuten. Yukonilla ajelimme Laguna Beachille ja hotellin oman ravintolan kautta unille. Seuraavasta herätyksestä eteenpäin kiersimme LA:n ja Hollywoodin ja illaksi Selanne Steak Taverniin syömään. Erinomainen ruoka, kuten odottaa saattoi. Tippi eli Gratuity (taisi olla 20%) oli laskettu suoraan laskuun. Tämä oli tapana enemmän turisteja vetävissä mestoissa, kuten Selanne Steak Tavern ja vaikkapa Hard Rock Cafe.

Tätä tippaamista ihmetellesäni huomasin, että olin päässyt täysin irti Suomesta. Myöhemmin illalla tuli hotellilla Wi-Fi yhteydessä vilkuiltua Twitteriä, Instagramia ja Facebookia reissun hehkuttamisen lomassa, mutta siinä hetkessä huomasin kuinka vähän oikeaastaan kiinnosti Suomen asiat. Oli ihanaa olla muualla ja nauttia maisemista, ruoasta, ihmisistä ja elämästä ylipäätään.

Olen itse ollut onnekas ja päässyt vanhempien mukana reissaamaan ympäri maailmaa useita kertoja. Jokaisella reissulla koen tuon saman fiiliksen. Faija itseasiassa kutsuu sitä irtiotoksi, joka on erittiäin hyvä sana kuvaamaan tunnetta, sillä reissussa on täysin muut asiat mielessä. Ja kun palaa kotiin, näyttää kaikki kotona aivan erilaiselta kuin lähtiessä.

Freshinä kohti syksyä!

Ps. Vegas oli niin huikea mesta, että se pitää kokea itse. Täysin turhaa olisi yrittää kuvata tekstillä tunnelmia, mutta sen mä voi sanoa, että takaisin menen aivan sata varmasti. Olin niin väärässä sen paikan suhteen. Ennakkoluuloihin ei kannata aina luottaa.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ei mikään perinteinen matkablogiräpätys

Perfect house with rose red doors

Suomalainen mies, joka puhuu.