Twitterhaastattelussa @Filosofeeraaja

Tänään Twitterhaastattelun piinapenkkiin asettuu @Filosofeeraaja nimellä toimiva Nalle Seppänen! Oikein paljon tervetuloa! Mikä sai sinut Nalle liittymään Twitteriin?

Vaikee heti alkuun. 2009 asti ollu tili mutta 2011 vasta aloin twiittaamaan. Englanniksi tietty. En tajunnut et täällä vois olla suomalaisia. Olin kyllästynyt Facebookin ykspuolisuuteen, siks varmaan aloin twiittailla.

Okei! Sulla on vaikeasti lausuttava nimimerkki! Kerro mistä @Filosofeeraaja tulee ja kerro vähän lisää siitä, että liityit ja pidit kahden vuoden tauon ja sitten jälleen aktivoiduit?

Nimi tulee Vesku Loirin biisistä Filosofeeraava ylioppilas. Kuulin sen joskus lukiossa ja diggasin siitä. Sananakin toi on tosiaan haastava. Kuten oon mäkin seurattavana todella haastava. On mulla ollu muitakin silloin aluks, mut tää jotenkin jäi. Oon maineeni vanki. En tiiä miks pidin taukoa. En ehkä tajunnu alkuun et mitä twiittailla ja miks. Mut mun fb päivitykset oli kans aikanaan samanlaisia aivopieruja.

Aivan aivan! Millä sä twiittaat?

Puhelimella ja läppärillä. Molemmilla varmaan yhtä paljon. En koe webbi-twitterii mitenkään vaikeaks toisin kuin monet muut.

Aivan pakko kysyä, että oliko sulla minkä mallin Lumia?

Ei, Windows luuri kylläkin, mut "harvinaisempi" HTC 8X. Ostin kesällä kännissä. Mut en oo katunut, paras älypuhelin mitä oon omistanu. Mun vanha HTC (android) akoi brakaamaan, ostin sen tilalle.

Haha niinpä tietysti! Olisihan toi susta pitänyt arvata. Okei, mites Turku. Aina asunut?
Kesällä starttaa kymmenes vuosi Turussa. Sitä ennen 21v Kainuun korpia vaelsin.

Okei. Mikä sai sut muuttamaan just Turkuun?

Naisen perässä. Exä meni opiskelemaan. Erottiin sittemmin ja mä jäin asumaan kun exä muutti muualle.

Aivan aivan. Klassista.

Erittäin.

Jep. Kerro vähän lisää Turusta, että millaista siellä on elää ja kerro vähän mitä Turku pitää sisällään.

Turku on pieni kaupunki, kuten kaikki kaupungit Suomessa, pienet piirit ja jengi voi olla alkuun #nihkeetä. Mut sit kun pääsee sisälle niin oikein mukavia ihmisiä. Vaikka rannikolla onkin, niin mun mielestä Turku ei ole merenrantakaupunki. Joki on se juttu. Se vaan lumoaa mut joka ikinen kerta kun sen näkee. Sen rannassa kelpaa viettää aikaa niin kesällä kuin talvellakin, alajuoksulta yläjuoksulle asti.

Mihin sä veisit Järvenpäästä saapuvan vierailijan syömään?

Jos kesällä veisin sut syömään niin Vaakahuoneen Paviljonkiin. Saaristolaisherkkuja noutopöydästä. Paljon kalaa. Ei liian fiini mesta. Ja kesällä Turku on todella vehreä. Se on keväässä parasta kun jäät lähtee joesta ja joki varsi puhkeaa kukkaan.

Ilmeisesti viihdyt siellä!

Rakastan Turkua. Kesti kyl monta vuotta tajuta se, mut hiljaa hyvä tulee.

Kiva kuulla! Mites sulla meni vuosi 2013?

AIka hurjaa oli! Se on pakko sanoo. Ehdottomasti parhaimpia vuosia ikinä. Muutin frendin kans kämppiksiks. Tapasin sattumalta mun nykyisen tyttöystävän. Voisin sanoa jopa et kasvoin mieheks viime vuoden aikana. Tosin moni ei varmaan allekirjoita tätä.

Siistii! Sä seuraat tiiviisti Valioliigaa ja fanitat Liverpoolia. Mistä opit juuri Poolia fanittamaan?

Mä oon ollu Pool fani jo pian 15 vuotta. Se lähti siitä kun faija hankki lautasantennin ja alettiin katsomaan fudista. Faija ja veli molemmat tykkää fudiksesta kans. Vuosi oli siis 1999-2000 kun hurahdin futikseen. Muistan katsoneeni joskus kaikki mahdolliset pelit mitä vaan tuli töllöstä.

Okei! Ootko pelannut ite futista?

En enempää kuin kavereiden kans. En oo mikään joukkueurheilija-tyyppi. Oon pohjimmiltani erakko, viihdyn hyvin yksin.

Okei! Tähän loppuun haluaisin kysyä vielä nämä: Mikä on sun lempiruoka? Entä lempiväri? Ja mikä eläin olisit ja jos sulla on auto niin minkä merkkinen?

Sininen, kanankoivet, Trabant.

Ja se eläin vielä?

Ai perkule, se unohtui. Kesällä halusin olla sorsa, joten sanotaan sit se.

Haha! Okei! Kiitos Nalle paljon haastattelusta!

Kiitos, että sain olla mukana. Mielellänihän mä  sun blogia häiriköin

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ei mikään perinteinen matkablogiräpätys

Suomalainen mies, joka puhuu.

Perfect house with rose red doors